Rahmatan lil'alamin

Rahmatan lil'alamin
Karya: Syafa'itul Izah




Ku rindu masa kecilku...
Dimana aku dibelai dengan penuh kasih sayang
Di manja dengan penuh perhatiaan...

Waktu telah berlalu...
Kini aku beranjak dewasa
Rasa gelisah, keluh kesah
Kini aku mulai merasakannya...

Masa kecil di pelihara ibu dan ayah kesayangan...
Masa kanak-kanak bersenang dengan teman seperti mainan...
Masa sekolah belajar dengan teman seperjuangan...

Penuh derita, azab sengsara...
Tak kunjung reda...
Masalah demi masalah terus berdatangan...

Teringat Shalawat Nabi...
Pertolongan lilahi robbi...
Aku pun terus bershalawat tanpa henti...
Yang kurasakan keluh kesahku hilang...

Kini bahagia yang ku dapat mensyukuri nikmat Allah
yang telah ada...
Baru aku tahu pentingnya sholawat...
Baru aku tahu fadhilah sholawat...


Comments

  1. numpang share ya min ^^
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^

    ReplyDelete

Post a Comment